پلاریزه چیست؟

پالاریزه چیست؟

پلاریزه نوع از ویژه گی ها در تمام انواع مسیرهای امواج می باشد که در فزیک کلاسیک نور های الکترونیکی مانند امواج مایل طراحی شده. این بحث مربوط به عوامل داخلی پلاریزه میباشد.

 

 

اما به طور عموم، پلاریزه عبارت از ماده شیمیایی میباشد که در عدسی های عینک، شیشه ماشین و انواع شیشه های که مستقیما با نور خورشید در تماس استند قابل استفاده است. 

کاربرد عینک پلاریزه 

در واقع عینک پلاریزه از عبور اشعه‌های افقی به چشم جلوگیری می‌کند. تابش نور خورشید به صورت مستقیم بر روی چشم باعث کاهش سلامتی آن می‌شود، این عینک 99 درصد از نور خورشید را فیلتر می‌کند. این عینک دارای دو نوع لنز با عدسی ‌های متفاوت است. به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد، در بین عوام بسیار محبوب است. مانند سایر اشیاء دیگر دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می ‌باشد.

 عینک پلاریزه از عبور نور خورشید که به سطوح مختلف می‌ تابد و به چشم منعکس می‌شود ، جلوگیری می‌کند.

تابش نور خورشید، به صورت افقی و عمودی می ‌باشد. اشعه‌های افقی برای چشم مضر می‌ باشند؛ خب دلیل استفاده از عینک پلاریزه چیست؟ این عینک از عبور اشعه‌های افقی جلوگیری می ‌کند و اشعه ‌های عمودی را به چشم می ‌رساند. این عینک دارای لنزی با خاصیت فیلتر نور است و از عبور نور شدید خورشید به چشم جلوگیری می‌کند؛ معمولا عینک پلاریزه 99 درصد از  نور خورشید را فیلتر می ‌کند.

کار برد این ماده چنین است که باعث شکست نور مستقیما خورشید میباشد. تا چشم در زمان راننده گی یا گشت و گذار در هوای آقتابی راحتتر باشد.

چگونه عدسی پلاریزه را بشناسیم؟

  • عدسی های پلاریزه نسبتا از عدسی های یووی رنگ تیره تری را دارند. حتی اگه رنگ ها قهوی و یا بقیه رنگ ها روشن هم باشند باز هم عدسی پلاریزه تیره تر میباشد.
  • با عینک آفتابی پلاریزه صفحه گوشی دیده نمیشود.
  • در بیشترین مواقع به تمام عینک فروشی ها تستر پلاریزه موجود است که با دیدن تصویر میتوانید پلاریزه بودن عینک را تشخیص بدهید.
  • عدسی های پلاریزه نازکتر از عدسی های یووی میباشند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.