مراقبت های ویژه عدسی

اکنون استفاده از عینک یکی از ضروریت۷ های روزمره همه افراد برای محافظت چشمان از اشعه یووی شده که دغ دغه همه مردم شکستن و زود خش افتادن عینک های افتابی و یا طبی ایشان میباشد.

 

 

اکثر اشخاص از زود خش افتادن عدسی و شکستن دسته عینک خویش شکایت دارند و این را جنس بد عینک میشمارند. بله! اکثر اوقات جنس عینک باعث شکستن و از بین رفتن آن می شود اما در بعضی موارد استفاده نادرست عینک نیز باعث خراب شدن یا شکستن فرم می شود. که این گونه عمر عینک کوتاه شده و شخص از شکستن زود رس آن شکایت میکند.

در این مقاله میخواهم برایتان راجب موارد استفاده و نگهداری از عینک را بیان کنم که با رعایت آن شما میتوانید از عینک خویش در طولانی مدت استفاده کنید.

عینک از دو حصه فرم و عدسی ساخته شده که باید از هر دوی آن به نحوه خودش مواظبت نمود. مثلا از عدسی برای اینکه خش دار نه شود و از فرم برای این که نشکند و رنگ آن از بین نرود.

نحوه مواظبت از عدسی:

  • هیچگاه عدسی را با دستمال کاغذی شال و یا پارچه درشت و ضخیم تمیز نکنید این کار خودش باعث خش دار شدن عدسی عینک می شود.
  • عینک را با دستمال ویژه برای عدسی یعنی دستمال نانو  تمیز کنید.
  • در هنگام تمیز کردن متوجه باشید که بر روی عدسی خاک نباشد و قبل از تمیز کردن آن سعی کنید خاک روی آن را پوف کنید چون خاک باعث خش دار شدن آن میشود.
  • عدسی را با شیشه پاک کن و یا محلول تمیز کننده عدسی تمیز کنید. بر علاوه محلول برای تمیز نمودن عدسی میتوانید از خمیر دندان بر روی عدسی بزنید و با انگشت روی عدسی را بمالید و با آب بشورید و حتی اگر لکه های روی عدسی زیاد باشد میتوانید یک عدد لیموی تازه را برش زده نصف آن را بر روی عدسی بمالید و بعد با آب بشورید این روش نیز در تمیز نمودن عدسی مفید می باشد.

 

  • عینک را بر روی عدسی روی میز یا فرش قرار ندهید زیرا زره های روی میز هم باعث خش عینک میشود.
  •  هیچ گاه در دمای بالا عینک را قرار ندهید یعنی عینک را در داشبورد ماشین یا جلوی نور مستقیم خورشید و یا جاهای که گرمای شدید در انجا باشد نگذارید. گرما باعث ترکیدن عدسی  میشود که دیگر قابل تعمیر نمی باشد.

نوع نگهداری از فرم:

  • عرق نیز باعث از بین رفتن فرم فلزی میشود. که این حالت در بعضی از اشخاص اتفاق می افتد زیرا این اشخاص پوستی احساس و یا مریضی های از قبیل اختلال هایپرهیدروز را دارند که عرق ایشان باعث تخریب رنگ فلز میشود. در این موارد بخاطر نگهداری فرم باید فرم را با محلول تمیز کننده عدسی همه روزه و یا محلول های شوینده ای که اسید بالای نداشته باشند مانند: مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی هفته دو مرتبه شسته شو بدهید. با انجام این کار عرق بر روی فرم باقی نمیمانده و رنگ فرم از بین نمیرود. 
  • زمانی که فرم را روی صورتتان میگذارید و یا بر میدارید سعی کنید با دو دست این کار را انجام بدهید زیرا اکثرا عینک ها برای اینکه با یک دست گذاشته و برداشته میشود فنر دسته انها از بین میرود.
  • فرم و یا عدسی را با الکول شستشو ندهید. الکول مواد کیمیاوی داخل فرم را خراب میکند و این باعث میشود فرم خشک و شکننده شود.

چنانچه در مقاله فوق ذکر شده باید موارد لازم برای استفاده از عینک را در نظر بگیرید تا بتوانید از عینک و یا عدسی تان در طولانی مدت استفاده نماید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.